Ny "kost" i Nullvisjonen Lister :)

 Hei folkens :)

Mitt navn er Ronni Ellefsen og er nyansatt i Nullvisjonen i Agder, region Lister. Jeg overtar etter Torsten Salvesen, som 1. mai skal pensjonere seg.  

I Listerregionen vil jeg følge opp, støtte og veilede kommunene Lyngdal, Farsund, Flekkefjord. Kvinesdal, Hægebostad og Sirdal innen det trafikk-forebyggende arbeid. I tillegg så arbeider jeg tett med mine to kollega midt og øst i Agder. Vi tre server hele Agder fylke, men med et særlig ansvar til våre respektive regioner. 


Hvem er da Ronni? 

Jeg er født og oppvokst på Vigeland, men bor nå i Mandal. Gift og har to barn, og blir 48 år i september.
Av utdannelse så har jeg to, lærer- og politiutdannelse. Jeg har jobbet i over 20 år i politiet, hvor jeg for det meste jobbet innen forebyggende arbeid med fokus på barn, ungdom og deres foresatte. Her hadde jeg mye samarbeid med barnehager, skoler, barnevern, SLT, kommunens ledelse, næringen, foresatte, lag/foreninger og selvsagt Nullvisjonen med flere. 

I tillegg til å være utdannet lærer og politi så er jeg kursleder for VIVAT, selvmordsforebygging. Dette har jeg som et bi-erverv. Dette er et 2-dagerskurs og 4-timers kurs, hvor man blir tryggere i møtet med personer som kan ha selvmordstanker. 

Jeg er også politisk engasjert, både på kommunalt og fylkesnivå. På kommunalt nivå så er jeg medlem av formannskapet og kommunestyret i Lindesnes kommune. På fylkesnivå så medlem av fylkesstyret i Agder. 

Som nevnt over så var jeg i mer enn 20 år i politiet, og det er klart det ikke var med lett hjerte å gå fra en så variert og spennende jobb, men det er en tid for alt, og da denne muligheten åpnet seg så kunne jeg ikke annet enn å søke. I og med at jeg hadde samarbeidet med Nullvisjonen så visste jeg hva jeg gikk til. Da spesielt den visjonen, engasjementet og motivasjonen som jeg visste Nullvisjonen hadde til å jobbe med barn, ungdom, voksne og eldre innen forebyggende trafikksikkerhet. Viktigheten med å kunne være med å endre holdninger og bevisstheten til for eksempel ungdommer i trafikken, og på den måten være med å kunne få ned antall drepte eller hardt skade, var hovedgrunnen til at jeg søkte på denne stillingen. 

Vi i Nullvisjonen formidle, viser og forklare - i godt samarbeid med andre forebyggende aktører, og på den måten så håper vi å kunne "plante et frø" hos enkeltmennesket, som da - forhåpentligvis - blir gode ambassadører, ikke bare for seg selv, men i vennegjengen, familien, som nabolaget, som kollega osv.  

Ellers så er jeg en noe over middels sosial og livsglad type, som synger Elvis etter hukommelsen :) Jeg elsker å reise å være med venner som gir meg energi og glede. Og som jeg sier blant annet til barna mine, ikke ta deg selv så høytidelig - lek, lev og lær.  "En god latter forlenger livet".



Med vennlig hilsen 

Ronni Ellefsen 
ronni.ellefsen@lyngdal.kommune.no
911 03 973

Se mer på www.nullvisjonen-agder.no







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar